وزیر امور خارجه روسیه با ولیعهد عربستان دیدار کرد-راهبرد معاصر

 وزیر امور خارجه روسیه با ولیعهد عربستان دیدار کرد

وزیر امور خارجه روسیه که برای شرکت در اجلاس شورای همکاری خلیج‌فارس به عربستان سعودی سفر کرده، امروز (دوشنبه) به دیدار ولیعهد عربستان رفت.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 09
کد خبر: ۲۵۶۷۹۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ خبرگزاری ریانووستی روسیه گزارش کرد «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در ادامه حضورش در ریاض و دیدارهایش در این شهر، نشستی را با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی برگزار کرد.

لاوروف در حالی به دیدار بن سلمان رفت که پیشتر با «فیصل بن فرحان» همتای عربستانی خود دیدار کرده بود.

وزیر خارجه روسیه نشست‌هایی با مقام‌های دیگری که به ریاض سفر کردند از جمله با «جاسم محمد البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس، «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند و «مائورو ویرا» وزیر امور خارجه برزیل داشت.

نشست وزارتی شورای همکاری خلیج‌فارس و روسیه امروز (دوشنبه) با تقدیر لاوروف از نقش میانجی‌گری قطر در حل سیاسی بحران فلسطین آغاز به کار کرد.

سرگئی لاوروف در نشست گفت‌وگوی راهبردی روسیه و شورای همکاری خلیج‌فارس گفت: «خاورمیانه در آستانه یک جنگ بزرگ منطقه‌ای است و روسیه با همه طرف‌ها برای جلوگیری از آن کار می‌کند.»

وی افزود: «ناتوانی جامعه جهانی در توقف خصومت‌ها در نوار غزه و کشتار جمعی ساکنان آن منجر به وخامت شدید اوضاع نظامی و سیاسی در کل منطقه، از مرز لبنان و اسرائیل تا دریای سرخ شده است.»

لاوروف تصریح کرد: «در عین حال، رویارویی اسرائیل و لبنان به سطح خطرناک جدیدی رسیده است. خاورمیانه بار دیگر در آستانه یک جنگ بزرگ منطقه‌ای قرار گرفته است. این مسئولیت مشترک ماست که اجازه ندهیم این اتفاق بیفتد. ما با همه طرف‌ها برای عادی‌سازی اوضاع کار می‌کنیم.» / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده